Koruna Oravy 2020 Róbert Judiak

Koruna Oravy 2020 (1.11.2020)

Tri hodiny ráno a zobúdzam sa na krásnu melódiu budíka, ktorú počúvam každé ráno keď idem do školy :)

Pomaly vstanem a začnem si robiť raňajky, nejako to nehrotím a dám si moje klasické mlieko a guličky. Popritom pozerám nejaký seriál v tv a snažím sa psychicky čo najlepšie pripraviť. Pobalím si posledné veci, naplním fľašky vodou, zoberiem si paličky a hurá na to!

O 4:00 sa stretneme s Tomášom na námestí P.O. Hviezdoslava v Dolnom Kubíne (cca 10minút od môjho bydliska) a následne vyštartujeme. Po kilometri začneme stúpať na Kubínsku, tempo je príjemne, skoro by chcel človek ísť aj rýchlejšie, avšak treba šetriť čo najviac síl na neskôr. 20minút od štartu sme na Trninách, moja veľmi obľúbená oblasť, pretože tu chodím behávať pomerne často. V polovici zjazdovky sa postupne dostávame nad hmlu a ja vidím prvýkrát inverziu. Bola to naozaj nádhera spolu s vychádzajúcim slnkom. 1:35hod a zdolávame prvý vrchol Koruny- Minčol 1394 m.n.m.

Niečo si prejem a hurá na zbeh, sú príjemné 2 stupňe. Z beh je celkom pomalý a opatrný vzhľadom na blatisté podmienky. Za 2:50hod sme v Zázrivej, stretávame ľudí, ktorí čakajú na testy (my sme sa boli otestovať už včera) 2 kilometre po asfalte a začíname stúpať na Veľký Rozsutec. Vyťahujem paličky a spúšťam celkom odvážne tempo, chodník nikde a tak sa snažím ísť podľa značky. Na Veľkom Rozsutci sme +6hod od štartu, stretávame pár ľudí, niečo prejeme a ideme dole.

Nepríjemných 25minút chôdze dole z Rozsutca a sme na Medziholí, odtiaľ je to 1hod na Stoh podľa smerovníka, my to svižnou chôdzou dávame za polovicu. Tomáš zažíva menšiu krízu, a tak sa ho snažím povzbudiť. Opäť niečo zajeme a pomaly sa rozbiehame dole.

Od Stohu je to do Kraľovian 10 kilometrov , prvých 800metrov je najnepríjemnejších kvôli veľmi strmému a blatistému zbehu. Cítim sa pomerne fajn a tak bežíme ďalej. V polovici tohto zbehu do Kraľovian je jeden nepríjemný kopček-Žobrák 1305m.n.m, nepríjemný je hlavne preto, lebo po veľmi zlom počasí je v katastrofálnom stave, všade samé konáre, stromy a žiadna cesta. Chvíľu nám trvá, kým sa dostaneme na cestu. Odtiaľ je to celkom príjemný zbeh až do Kraľovian, Tomáš stretáva kamaráta, prehodí s ním pár slov a bežíme ďalej.

V Kraľovanoch nás čaká môj ocino s veľa jedlom a nejakými vecami :) Tomáš mi oznamuje že končí. Presne takto pred rokom sme spolu s kamarátmi ukončili môj prvý pokus o Korunu v Kraľovanoch. Dnes si ale hovorím že to dám, cítim sa ešte pomerne sviežo a taktiež ma motivuje veľa iných vecí. Samozrejme ma to prekvapilo, a taktiež ma prekvapilo to, že som sa bez váhania rozhodol neskončiť. Zjem nejaké špagety, doplním vodu, jedlo a pokračujem s inštrukciami od Tomáša, bez mapy a ani znalosti keďže som na Šípe ešte nikdy nebol. Samozrejme že po 500metroch volám Tomášovi a pýtam sa ho kam mám ísť :D, po krátkej inštruktáži pokračujem. Našťastie nájdem cestu a tak sa prepínam do ´´rýchleho módu´´. O približne jednu hodinu som hore, dávam pauzu, keďže ma mierne poblúdenie stálo dosť energie.

Volám môjmu ujovi Marekovi, či mi príde pomôcť. Odpovedá áno a následne sa púšťam do zbehu. Zbeh je mierny a pohodový, akurát to komplikuje veľa lístia, ktoré zakrýva kamene. Cestou dolu stretávam pár ľudí a kilometre ubúdajú prekvapivo rýchlo. V Žaškove (+10:00 hod od štartu) ma čakajú ocino, ktorý priviezol Mareka. Babka poslala po Marekovi teplú polievočku a rezne :) tak si dám, aj keď moc nemám chuť. Polievočka celkom nakopne a stúpame hore chotárom. Niekde v podvedomí tuším, že ideme trošku mimo trasy a tak sa obávam, že si zbytočne pridávame kilometre. Pri kríži sa pýtame miestnych kadiaľ do Valasskej, s ochotou nám vysvetlia cestu a aj nám spravia fotku.

Vo Valasskej zisťujem, že mám o 3km viac oproti plánovanej trase. Nevadí, vidím lavičku a tak sa objaví aj úsmev. Niečo zjem, napijem sa vody a rozmýšľam nad tým čo ma čaká. Posledný vrchol už musím vyjsť aj keby som sa mal plaziť. Púšťame sa do chôdze a tu to začína, neviem či je to kríza, ale dalo sa to čakať-žiadna energia, chcenie minimálne a tempo mizerné. Tu sa musí človek prepnúť, pozerať pod nohy a kráčať. Cesta je stále rovnaká a nekonečná. Asi po 50 minútach sme na Poľane, dávam si vytúženú prestávku a keďže sa zotmelo, tak vyťahujeme čelovky. Začína nám celkom pršať a tak sa to len zhoršuje, no viem, že sme už blízko, a tak neostáva nič iné ako pokračovať. Zapínam album BENGORO od uja Rytmusa a ideme na to. Celkom rýdzo spieva :) to nás ženie vpred, a tak sme na vrchole za 1:30hod od Valasskej.

Samozrejme ďalšia pauzička, nejaké to oreo som do seba hodil, zapil to čajom a štartujeme motory. Zbeh/chôdza dole je celkom nepríjemná po tých 60km v nohách, cca o hodinku sme z toho najhoršieho von, začína mierny zbeh až do Vyšného Kubína. Čelovka sa mi vybila a tak bežím popri Marekovi. Na zastávke opäť prestávka ale tentoraz sľubujem, že posledná. Pohľadám poslednú energiu a bežíme. Nezastavujeme, len zrýchľujeme. Posledný ´´kilák´´ dávam za 4:00 na km a sme tu. Krásny môj domov, Dolný Kubín. Celkový sumár: 15:26hod 72km 5000 výškových metrov = KORUNA ORAVY

Dnes som našiel a zistil, že dokážem viac, ako si myslím a dokážete aj vy, určite ;) Najťažšie je začať, potom to je malina. Taktiež si začínam viac vážiť ľudí, ktorých mám okolo seba. Dnes by som to bez nich nedal. Nezachránil som nikomu život, ani som nevyhral Majstrovstvá sveta, no som bohatší o kopu skúseností a zážitkov, veď o tom je predsa život. Tak začnime žiť!

PS: Dúfam že sa vám môj ´´report´´ páčil, je to pre mňa niečo nové, ak by ste mali nejaké pripomienky, otázky, tak mi pokojne napíšte na robinojudiak@gmail.com alebo na moje soc. siete

PS2: ozaj, Koruna je jeden náročný, no zároveň nádherný prechod. Určite navštívte stránku www.korunaoravy.sk, kde sa veľa dozviete

INSTAGRAM: robert_judiak FB: Róbert Judiak

Naše značky

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info